آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

وضعیت مهاجرت به ترکیه از روش حرفه در این کشور

عنوان: وضعیت اقامت  ترکیه از روش کار در این کشور

برای مهاجرت به ترکیه میتوان از طریق تخصص و کار اقدام کرد،که باکسب اطلاع از قوانین وچگونگی آن میتوان کار مناسب را پیداکرد.


 ویزای کار کشور ترکیه

آخرین قانون مرتبط با اشتغال خارجیان در ترکیه در سال ۲۰۰۳ به تصویب قانونگذار این کشور رسید.

در حال حاضر بر اساس قانون شماره ۴۸۱۷ سه نوع اجازه کار برای سه گروه مختلف پیش بینی شده است.  این گروه ها شامل اجازه کار مدت دار و نامحدود برای کارکنان وابسته و کارکنان مستقل و موارد استثنائی می باشد. بر اساس این قانون ، خارجیان می توانند از اجازه کار مدت دار و یا نامحدود به شرط به جا آوردن شرایط مورد نیاز، بهره مند گردند. مدت اعتبار اجازه کار مدت دار بر اساس قرارداد کار ، یک سال بوده و برای کار در محل کار مشخص و حرفۀ خاصی صادر می گردد. پس از پایان یک سال اجازه کار برای همان شغل و محل کار تا سه سال دیگر تمدید خواهد شد و پس از این سه سال نیز این مجوز تا شش سال می تواند تمدید گردد.

لازم به توضیح است که درصورتی که یک تبعه خارجی حداقل هشت سال به صورت مداوم در ترکیه اقامت داشته و اشتغال به شغلی داشته باشد ، اجازه کار دائم بدون در نظر گرفتن شرایط اشتغال در ترکیه و نیز بدون محدودیت جغرافیائی ، صادر خواهد شد. برای خارجیانی که حداقل پنج سال در ترکیه به صورت بلاانقطاع اقامت داشته و نیز درصورتیکه در این مدت نزد کارفرمائی اشتغال نداشته باشند مجوز اشتغال مستقل صادر می گردد.

 خارجیان می توانند برای اخذ مجوز کار از کشور متبعوشان و یا کشور محل اقامت دائمشان به نمایندگی های جمهوری ترکیه در آن کشور مراجعه نمایند و پس از تکمیل پرونده ، درخواست مذکور توسط نمایندگی های خارج از کشور به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارسال می گردد. ظرف سه روز از زمان ارائه درخواست متقاضی اشتغال در ترکیه به نمایندگی خارج از کشور، مدارک لازم از سوی کارفرما به وزارت کار و اموراجتماعی تحویل داده می شود. پس از صدور اجازه کار توسط وزارت کار، متقاضی باید ظرف نود روز به نمایندگی خارجی ترکیه مراجعه و ویزای کار دریافت نماید. در صورتیکه متقاضیان اجازه کار ، دارای اقامت حداقل شش ماهه باشند شخصا و یا به واسطه کارفرمایشان می توانند مدارک لازمه را به وزارت کار تحویل نماید. همچنین در این صورت نیازی به اخذ ویزای کاری پس از تائید اجازه کار موجود نمی باشد.

برای تمدید مدت اجازه کار حداکثر تا ۱۵ روز پس از پایان مدت مجوز و  نیز دو ماه پیش از پایان مدت اعتبار آن می بایستی به وزارت کار مراجعه شود. وزارت کار مکلف است که حداکثر ظرف نود روز به پرونده متقاضی رسیدگی نموده و نیتجه را به وی ابلاغ نماید. ولی درصورتی که مدارک مشار الیه ناقص باشد این مدت پس از تکمیل پرونده تا نود روز قابل تمدید می باشد. وزارت کار می تواند از منابع امنیتی در مورد شخص مورد نظر تحقیق نماید.

پس از پایان کار بررسی پرونده ، وزارت کار مختار خواهد بود که درخواست را بپذیرد ویا آن را رد نماید. درصورتی که وزارت کار درخواست متقاضی را به تائید برساند ، متقاضیانی که از دفاتر نمایندگی ترکیه درخارج از کشور مراجعه کرده باشند می بایستی ویزای کار از همان محل دریافت داشته و به اداره اتباع خارجی در ترکیه مراجعه نمایند و متقاضیانی که از داخل ترکیه مراجعه کرده اند می توانند مستقیما به اداره اتباع خارجی در پلیس آن استان مراجعه نمایند. درصورتی که درخواست اشتغال در ترکیه رد شود ، متقاضی ظرف سی روز می تواند پس از ابلاغ نتیجه تقاضای تجدید نظر کرده و به نتیجه اعتراض نماید.  درصورتی که وزارت کار به اعتراض هم پاسخ منفی دهد ، متقاضی می تواند به دادگاه شکایت نماید. در این خصوص رای دادگاه قاطع و غیر قابل اعتراض خواهد بود.

حال پس از بررسی شرایط مهاجرت کاری به ترکیه ، مفید خواهد بود که به میزان دستمزد ها در این کشور اشاره کرد. در ترکیه نظام بازار آزاد حاکم است. نرخ دستمزد اغلب توسط بازار تعیین می شود ولی دولت هر ساله حداقل حقوق را تعیین می نماید. بدین واسطه اگر کارفرمائی که زیر این حداقل حقوق کارگر و یا کارمندی را به استخدام درآورد به موجب قانون محاکمه و مجازات خواهد شد.

در ترکیه دستمزدها در وسط سال بر اساس تورم آن دوره مورد بازنگری قرار گرفته و مبالغی به عنوان جبران ضرر تورمی به کارکنان پرداخت می گردد. به همین دلیل درصورت افزایش تورم در کشور کارکنان متضرر نمی شوند.

موسسات خصوصی میزان حقوق و دستمزدهای خود را خودشان به تصویب می رسانند و مکلف هستند که زیر مبلغ مصوب دولت برای دستمزدها مبالغی را پرداخت نکنند. از این رو کارکنان بخش خصوصی بیشتر از کارمندان دولتی دریافت می کنند.

در سال 2015 با قوانین جدیدی که کشورترکیه در امور حقوقی مربوط به اتباع خارجی خواستار کار درکشور ترکیه اتخاذ کرد مورد توجه و استقبال اتباع خارجی برای اقامت ترکیه گردید.

 مهاجرت - مهاجرت - مهاجرت به استرالیا 

راه های مهاجرت و اقامت در اسپانیا از راه تولد فرزند

عنوان: اقامت و مهاجرت به اتریش از راه نامزدی و ازدواج

کشور دانمارک از جمله کشورهایی است متقاضیان مهاجرت به فرانسه برای ادامه تحصیل در آن می توانند آینده شغلی خوبی داشته باشند.     



هلند یک کشور پیشرفته و از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است که بدلیل رفاه و تأمین اجتماعی مناسب، کار پاره وقت برای دانشجویان و اشتغال تمام وقت فارغ التحصیلان در آن بسیار مورد توجه جویندگان تحصیل و اشتغال است. حتی یک سال تحصیل در هلند منجر به مدرک,برای شما حق برخورداری از ویزای کار را فراهم مینماید که باعث بهتر شدن شرایط برای اقامت هلند میشود.هلند در واقع یک دلتای سرسبز است که رودخانه‌هایی چون راین از میان آن می‌گذرد. از این رو هلند کوه ندارد و ارتفاع بلندترین تپه در جنوب این کشور ۳۲۲متر بیشتر نیست. خاک هلند بیشتر ماسه‌ای ست. بخش‌های وسیعی از سرزمین هلند را کشتزارها و چراگاه‌های سرسبز تشکیل می‌دهند و دریاچه هاو نهرها و جنگلهای طبیعی و مصنوعی در آن به وفور یافت می‌شود.زبان رسمی هلند شاخه‌ای از زبان های ژرمنی است و به  آلمانی شباهت‌هایی دارد. برخی واژگان فرانسوی نیز از دوره‌های تسلط فرانسویان بر این منطقه، در زبان هلندی جذب شده‌اند. در کشور هلند در حدود ۶۵هزار فارسی ‌زبان ، ۳۰هزار ایرانی و ۳۵هزار نفر از کشور افغانستان سکونت دارند.

این در مقطع کارشناسی فرصت تحصیل در هلند رابرای دانشجویان بین المللی را محیا کرده تا متقاضیان به ادامه تحصیل در کشور هلند بتوانند از عالی ترین شرایط تحصیلی بهره مند شوند و مدرک تحصیلی خود را از با اعتبارترین دانشگاه های کشور دریافت نمایند.دوره کارشناسی در هلند ۴-۳ سال و کارشناسی ارشد بین ۲-۱ سال است. شهریه دانشگاه های کشور هلند در یک سال در حدود 4000تا15000 یورو و در برخی از رشته ها 30000 یورو میباشد و هزینه زندگی در حدود 10000 یورو سالانه است. برای تحصیل در کشور هلند در مقطع کارشناسی شما باید مدرک آیلتس 6 آکادمیک را داشته باشید.اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی هستند می توانند برای ارتقای سطح مدرک تحصیلی خود در یکی از عالی ترین دانشگاه های کشور هلند اقدام نمایند و در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به مدرک آیلتس 6.5 میباشد و در طول تحصیل نیز اجازه کار هم دارید. تحصیل به یکی از زبانهای انگلیسی یا هلندی برگزار میشود و بتدریج بر تعداد دوره های انگلیسی زبان بخصوص در مقطع کارشناسی ارشد افزوده میشود.  تحصیل در دانشگاههای هلند رایگان نیست ولی شهریه دانشگاهها بسیار پایینتر از کشورهایی همچون استرالیا است.

شهروندان اتحادیه اروپا برای اقامت در هلند (تا هر زمان) نیاز به اجازه کار یا اقامت در هلند ندارند و تنها مدرکی که باید برای اشتغال در این کشور به کارفرما ارائه دهند، گذرنامه معتبر است.در مقابل تمام اتباع غیراروپایی موظفند طبق قانون استخدام اتباع خارجی اجازه اقامت و کار را دریافت کنند.ملیت کارگر در کسب این دو مجوز عامل بسیار مهمی به شمار می رود. تمام خارجی هایی که قصد دارند بیش از سه ماه در هلند بمانند نیازمند مجوز اقامت هستند و درخواست مجوز کار آنها باید به مرکز کار و درآمد (CWI) ارائه شود. درخواست مجوز اقامت هلند نیز باید به پلیس اتباع خارجی یا اداره مهاجرت (IND) ارائه شود.

  

قاره اروپا و کشور اتریش این روزها به یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرین جهت مهاجرت به اتریش

مهاجرت به استرالیا , گرفتن اقامت استرالیا , اقامت استرالیا

در محل کار؛ درباره این موضوعات صحبت نکنید

نوروز 95 کجا بریم سفر؟

در محل کار؛ درباره این موضوعات صحبت نکنید
مدیریت کسب و کار

هر کاری که انجام می دهید در برابر درآمدتان ارزیابی می شود
 
اگر به همکاران خود نزدیک نباشید و خود حقیقی تان را با آنها همراه نکنید، مطمئنا نمی توانید یک شبکه حرفه ای قوی را ایجاد کنید اما افشای هر چیزی در محل کار، نه تنها ضرورت ندارد، بلکه گاها مشکل ساز نیز می شود چرا که آشکار ساختن چیزهای اشتباه می تواند تاثیر مخربی بر زندگی شغلی شما داشته باشد.

نشان دادن جنبه های مثبت و درست شخصیت خود در محل کار نوعی هنر است که شکست در آن عواقب هولناکی دارد. افشای اطلاعات شخصی در محل کار می تواند مشکل ساز هم باشد.

نکته اصلی این است که پیش از آنکه از برخی حد و مرزها بگذرید جلوی خود را بگیرید که همه چیز را نگویید زیرا زمانی که حرفی از جانب شما گفته شود دیگر قابل برگشت نیست.

مرکز مشاوره مدیریت کسب و کار Talentsmart بیش از یک میلیون نفر را مورد بررسی و آزمایش قرار داد و دریافت بخش عمده ای از افرادی که عملکرد بالایی در کارهای خود دارند، (اگر بخواهیم دقیق باشیم 90 درصد از آنها) از هوش هیجانی (یا عاطفی) بالایی برخوردارند.

در محل کار؛ درباره این موضوعات صحبت نکنید
افرادی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند، قادر به خواندن افکار و احساسات دیگران هستند؛ از این رو می دانند در محل کار چه چیزهایی را باید و نباید در مورد خودشان افشا کنند. در ادامه لیستی از موارد اشتباه های رایجی بیان شده که مردم در محیط کار و درباره آنها صحبت می کنند و همین صحبت ها شغل شان را به مسیر اشتباهی هدایت می کند.

اینکه از شغل شان بیزارند
قطعا آنچه که همه در محل کار از آن بیزارند و ترجیح می دهند آخرین چیزی باشد که می شنوند این است که کسی از اینکه تا چه اندازه از کارش بیزار است شکایت کند. با این کار برچسب های مختلفی به خود می چسبانید؛ از اینکه فرد منفی نگری هستید گرفته تا اینکه اصلا روحیه کار تیمی ندارید.

گله و شکایت و بدتر از همه ابراز نارضایتی مدام از کاری که در حال انجامش هستید باعث تضعیف روحیه گروه می شود. کارفرمایان همیشه حواس شان هست، آنها دوست ندارند فردی در گروه کاری آنها باشد که روحیه بقیه را هم خراب کند. پس سعی می کنند فرد ناراضی را با مشتاقانی که در گوشه و کنار هستند جایگزین کنند.

اینکه فکر می کنند کسی بی کفایت است
در هر محل کاری همیشه افرادی هستند که بی کفایتند و خوشبختانه همه می دانند کدامیک از پرسنل اینگونه اند. اگر قدرت این را ندارید که به همکارتان کمک کنید که در کارش عملکرد بهتری داشته باشد یا اگر در جایگاهی نیستید که بتوانید او را اخراج کنید، پس دیگر هیچ ارتباطی به شما ندارد که بی استعدادی یا عدم مهارت کسی را جار بزنید.

بهتر است بدانید اعلام بی کفایتی و نالایقی همکارتان بیشتر شبیه این است که انگار تلاش می کنید تصویر بهتری از خودتان ارائه دهید. سنگدلی و قساوت شما طبیعتا منجر به جبهه گیری و عدم اعتماد همکاران تان نسبت به شما می شود و در آنها ذهنیت منفی نسبت به شما به وجود می آورد.

اینکه چقدر حقوق می گیرند
پدر و مادرها شاید دوست داشته باشند بشنوند که درآمد ماهیانه فرزندشان چقدر است اما بیان این موضوع در محل کار تنها موجب بدبینی دیگران می شود. توزیع حقوق همیشه عادلانه نیست. اینکه بخواهید میزان حقوق خود را بازگو کنید، در واقع معیار مستقیمی به همکاران تان می دهید که خودشان را با شما مقایسه کنند.

به محض اینکه همه بدانند حقوق شما چقدر است، هر کاری که انجام می دهید در برابر درآمدتان ارزیابی می شود. شاید بسیار وسوسه انگیز است که بخواهید ارقام حقوق و دستمزد خود را با دوستان تان در محل کار در میان بگذارید اما به محض اینکه این کار را انجام دهید، هرگز رابطه تان مانند سابق نخواهد بود.

اعتقادات سیاسی و مذهبی
اعتقادات سیاسی و مذهبی مردم آنقدر با هویت اشخاص آمیخته است که امکان ندارد در محل کار بدون درگیری درباره آن بحث کرد. مخالفت با دیدگاه افراد می تواند به سرعت تصور آنها را نسبت به شما تغییر دهد. مقابله با ارزش های اصلی و بنیادی اشخاص یکی از توهین آمیزترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

افراد مختلف، دیدگاه سیاسی و مذهبی متفاوتی دارند اما حمایت و دفاع از ارزش های خود می تواند دیگران را به سرعت تبدیل به بیگانه هایی در برابر شما کند و حتی موجب برانگیختن توطئه و دسیسه آنها شود. حتی مطرح کردن رویداد جهانی مهم بدون بیان نقطه نظری محکم می تواند منجر به مناقشه و درگیری شود.

زندگی هر فرد حول محور اعتقادات و آرمان های او بنا شده است و ابراز عقیده مخالف او می تواند کمی مخاطره آمیز باشد. مشتاقانه به صحبت های دیگران گوش دهید بدون اینکه هیچ نقطه نظری از خودتان بدهید چرا که حتی یک نگاه مخالف هم می تواند شروع جنگ و نزاعی باشد. دیدگاه های سیاسی و اعتقادات مذهبی عمیقا در وجود افراد ریشه دوانیده است، به نحوی که به چالش کشیدن دیدگاه آنها بیشتر از اینکه آنها و نظرشان را تغییر دهد، شما را در معرض قضاوت قرار می دهد.
 
 افشای اطلاعات شخصی در محل کار

اینکه چه چیزهایی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید بسیار مهم است
 
اینکه فعالیت های آنها در شبکه های اجتماعی به چه صورت است
زمانی که رییس تان سری به فیس بوک یا اینستاگرام خود می زند مطمئن باشید آخرین چیزی که می خواهد ببیند این است که آخر هفته را با دوستان تان به ییلاق رفتید و خوش گذراندید. اینکه چه چیزهایی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید بسیار مهم است زیرا روش های زیادی وجود دارند که می توانند شما را در شبکه های اجتماعی فردی نامناسب نشان دهند یا تاثیر بدی از شما در دیگران ایجاد کنند.


اینکه چه لباسی پوشیده اید، با چه کسی هستید، چه کار می کنید و حتی برداشتی که از ظاهر دوستان تان می شود از جمله مسائل تاثیرگذار هستند. این مسائل چیزهای کوچکی هستند که می تواند درست زمانی که می خواهند انتساب بزرگی به شما دهند یا ترفیعی به شما پیشنهاد کنند، سایه ای از شک و تردید را در ذهن رییس یا همکاران تان به وجود می آورد. اینکه بخواهید به دلیل وجود همکاران تان در شبکه های اجتماعی خود را سانسور کنید کمی سخت است. خوب! اگر بخواهید راحت ترین کار این است که خودتان را توی دردسر نیندازید و در شبکه های اجتماعی با آنها دوست نشوید.

صحبت کردن درباره رابطه زناشویی
اینکه زندگی شخصی و رابطه ای که با همسرتان دارید بسیار خوب و رویایی یا حتی بد و تاسف انگیز است، واقعا موضوعی نیست که جای صحبت آن در محل کار باشد. شما در محیط کار در حال انجام کارهای جدی و مهمی هستید که به بهتر شدن مجموعه ای که در آن کار می کنید کمک می کند. جای چنین صحبت هایی در مه8مانی یا جمع های دوستانه است نه در محل کار!

این قبیل صحبت ها ممکن است برخی را به خنده بیندازد و برای شان مسخره باشد. این موضوع همچنین می تواند همکاران تان را در رابطه با شما معذب کند و حتی آنها را دلخور کند. عبور از این خطر قرمز در نهایت هم می تواند بازخورد بدی برای تان به همراه داشته باشد.

اینکه به دنبال گرفتن پست و مقام دیگری هستید
کارمندان خوب خواهان موفقیت تیم کاری شان هستند نه اینکه فقط به دنبال ارتقای پست و مقام خود به تنهایی باشند. صرفنظر از این که محرک حقیقی شما چیست (بسیاری از ما واقعا فقط برای درآمد داشتن کار می کنیم)، بیان و ابراز اهداف خودخواهانه به شما هیچ کمکی نخواهد کرد که به آنجا برسید.
 
اینکه به دنبال کار دیگری هستید
خاطره ای از دوستم را بشنوید. او می گفت زمانی در تیم فوتبالی بازی می کرد. یک روز به مربی اش گفت که قصد دارد تا دو هفته دیگر آن تیم را ترک کند. در این دو هفته تمام مدت مربی او را روی نیمکت ذخیره ها می نشاند. زمانی اوضاع بدتر شد که او بعد از دو هفته به این نتیجه رسید که نمی خواهد از آن تیم برود و قصد ماندن دارد. او در این خصوص می گفت: «من خرد شدم اما می دانم که تقصیر خودم بود چون پیش از اینکه از تصمیمم مطمئن باشم آن را با مربی خود در میان گذاشتم.»



مشابه این اتفاق درست زمانی رخ می دهد که به همکاران تان بگویید به دنبال کار دیگری هستید. هنگامی که قصد رفتن تان را از مجموعه کاری مطرح می کنید در واقع هم وقت خود و هم دیگران را تلف می کنید. همچنین این احتمال هم وجود دارد که تلاش تان برای یافتن شغل جدید ناموفق باشد. پس بهترین کاری که در این شرایط می توانید انجام دهید این است که پیش از مطرح کردن این موضوع در محل کار، صبر کنید که ابتدا شغل دیگری پیدا کنید، سپس به دیگران بگویید؛ در غیر این صورت ممکن است نیمکت نشین شوید.

راهکارهای تعمیر ای سی یو در موسسه های عالی با توسع یافته ترین راه ها

تعمیر ال سی دی بردها 

تعمیر lcd

نمایشگرهای lcd چگونه کار میکنند:

توضیحات داده شده مربوط به  آموزش تعمیرات تلویزیون ، عیب یابی و رفع نقص نمایشگرهای ال سی دی  می باشد.

روشهای متعددی برای تولید صفحه نمایش وجود دارد که تعدادی از آنها به شرح زیر است:
1-crt
2-lcd
3-plasma
4-pled/oled





نمایشگرهای پلاسما
یک نمایشگر پلاسمانیز مانند crt از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده است ولی دراین حالت هر سلول از مخلوطی از گازهای گزنون با فشار پایین پر شده است ودر پشت سلول فسفر سبز.قرمز یا آبی قرار دارد.وقتی که گاز برانگیخته میشود گاز به یک پلاسما تبدیل میشود در این حالت پلاسما از خود یک اشعهuv ساطع میکند. اشعه uvفسفرها را برانگیخته میکند وباعث میشود که فسفر از خود نور مرعی ساطع کند ویک تصویر روی صفحه تشکیل شود.
پلاسما را غالبا حالت چهارم ماده مینامند [جامد -مایع-گازوپلاسما] .پلاسما مجموعه هایی از ذرات بار دار [یونهای مثبت ومنفی] میباشد. پلاسما برخی از خواص فیزیکی گاز را دارا میباشد ویک رسانای خوب الکتریسیته میباشد.
پلاسما را میتوان با یونیزه کردن یک گاز تولید نمود. اشعه های الکترونی بار دار وگاز های داغ[برانگیخته] با یک نور خارجی گاز را یونیزه کرده وپلاسما را تولید میکند.
نمایشگر های پلاسما را میتوان با توجه به تکنولوژی ومصرف پایین آنها در ابعاد زیاد تولید نمود .اما یک مشکل اساسی در استفاده از فسفر در تولید نمایشگرها وجود دارد[crtوپلاسما] این است که فسفرها بعد از مدتی مستهلک میشوند ونور مرعی آنها درخشندگی قبل را ندارد.



عیب یابی و تعمیر تلویزیون

عیب یابی قسمت تغذیه:

به ترتیب زیر عیب یابی را انجام می دهیم
از سیم برق شروع کرده و سپس کلید پاور و..... فیوز ورودی Ac را تست می کنیم .
حال در صورت قطع فیوز به Ptc و یکسوساز پل ( احتمال شورت و یا نشت هر کدام از دیودها ) و خازن صافی ( ازنظرشورت و نشتی ) بررسی شود خازن های نانویی موازی دیودهای پل را ( که ضربه پیک را کمی کنند . ) فراموش نکنیم گاهی جرقه زده و شورت یا نشتی پیدا می کنند.
حال اگرهیچکدام از موارد فوق باعث پریدن فیوز نشده بودند باید به مدار سویچینگ بادقتبیشتری توجه کنیم که Ic سویچ یا عنصر سویچ کننده پالس ( ترانزیستور ویا Str و ... ) خراب وبه هرحال سوخته باشد . ونیز چون بعضی از قطعات مانند مقاومت و دیود و یاخازنهای مدار در نوسانسازی و ایجاد پالس و اصلاح شکل موج موثرند را باید از نظر دور نداشت ممکن است موجب کشیدن بار اضافی از مدار باشند ( مثلاْ می توانند بجای ایجاد پالس لازم ولتاژ Dc ثابتی به ورودی سوچینگ اعمال کنند و در نتیجه جریان زیادی از مدار کشیده شده و فیوز را قطع کند .
گاهی ممکن است شورت در خروجی پاورسوپلای نیز موجب پریدن فیوز شود البته در مدارات پیشرفته به دلیل کنترلهای زیاد جریان ولتاژ احتمال این خرابی کمتر دیده شده است
پس هیچ وقت فوراْ و بدون اطمینان از مدار فیوز را عوض نکنید.
خازنهای الکترولیتی را حتماْ با خازن سنج تست نموده و توجه زیادی نیز به خازنهای پلی استر و غیره ......... نموده که گاهی پایه هایشان قطع وصل میشه و باید تعویض شوند.





مراحل عیب یابی تغذیه سویچ مد در صورت قطع فیوز به شرح زیر است .
در آغاز عیب یابی به سوختن فیوز توجه شود . آیا فیوز کاملاْ سیاه شده و یا فقط قطع شده است . چون شدت عبور جریان غیر مجاز از فیوز وضعیت خرابی مدار را بیان می کند .
1 - به شکل ظاهری PTC از نظر تغییرات احتمالی توجه نمائید کوچکترین نقطه سوختگی را نادیده نگیرید.
2 - خازن صافی رابا یک مقاومت 100 الی 500 اهمی وات بالا تخلیه نموده سپس اهم چک نمائید.
3 - اگر در تست خازن چیز غیر عادی مشاهده نشود .احتمال خراب بودن PTC و دیود پل و خازنهای ضربه گیر پیک زیاد است .
الف- PTC را از مدار خارج نموده آنرا درکنار گوشمان بشدت تکان می دهیم در صورتیکه صدای غیر عادی شنیده شد صد در صد PTC خراب است .
ب - ممکن است یکی از دیودهای پل شورت شده باشد .
ج- یکی از چهار خازن ضربه گیر پیک نشت و یا شورت شده باشد .
که در این صورت خازن را به شرح زیر تست می کنیم .
ابتدا یک سر خازن را کاملاْ از مدار خارج نمائید .
تست خازن عدسی ویا پلاستیکی : مولتی متر آنالوگ را در روی رنج Rx10k قرارداده و ازنظر اهمی آنرا تست کنید اصلاْ به هیچ وجهی نباید نشتی داشته باشد . ( توجه کنید حداقل یک پایه خازن آزاد بوده و دست با دو ترمینال مولتی متر نباید تماس داشته باشد .
و اگر در تست خازن صافی شورت و یا نشتی مشاهده شود بشرح زیر عمل می کنیم .
1 - تست دیودهای پل یا پل دیود
2 - ترانزیستور و یا STR و یا ... در خروجی رگولاتور را تست نمائید.گاهی خرابی ترانزیستوردرایور نیز موجب افزایش بایاس پایه بیس خروجی شده و ضمن خراب کردن ترانزیستور خروجی باعث سوختن فیوز نیز می شود.
توجه : در صورت صدمه دیدن خروجی رگولاتور حتماْ مقاومتهای کنترل جریان ) پای امیتر ویا سورس ویا ... ) رابا اهم متر دیجیتالی ( یا اهم متر دقیق در رنج Rx1 ( تست کنید .
3 - خود خازن صافی شورت و نشت دارد .
4 - گاهی در ثانویه تغذیه نیز شورت دیود یکسو ساز ولتاژ اصلی) تغذیه کننده هریزنتال( و شورت خازن صافی آن موجب سوختن فیوز و خراب شدن ترانزیستور خروجی رگولاتور می شود.















می دانیم که رگولاتورهای سوئیچ مد از دو بخش اولیه که شامل مدارات یکسوساز و راه انداز و نوسا نساز و نمونه بردارهای Ac وdc و بخش خروجی و اولیه ترانس چا پر می باشند و به مجموعه این طبقات بخش Hot یا گرم گویند که به معنای قسمت غیر ایذوله ویا بخشی که خطر برق گرفتگی دارد می باشد . و بخاطرهمین بخش گویند در تعمیرات جهت جلوگیری از خطر برق گرفتگی بهتر است از ترانس ایذوله استفاده شود .

بخش ثانویه : باایجاد پالس در اولیه ترانس چاپر در ثانویه می توان ولتاژهای تغذ یه متعد د متناسب با دور وقطر سیم، ایجاد نمود .
این ولتاژها برای تغذیه نقاط مختلف کار برد دارد . مثلاً درتغذ یه تیونرif و Ic های پردازشگر تصویر ومیکروکنتولر و ورتیکال، هریزنتال ، صوت ، خروجی Rgb ولامپ تصویر از ولتاژ کار مناسب همان طبقه استفاده می شود .

می دانیم ولتاژ بایاس هرکدام از این طبقات باهم اختلاف دارند . مثلاً خروجی هریزنتال در محدوده 100 الی 150 ولت و لامپ تصویر برای هرکدام از پایه ها ولتاژ متناسب خود را می خواهد . در بخش تقویت کننده های آنالوگ در محدوده 8 الی 12 ولت و بخش دیجیتال در مدلهای قدیمی 5 ولت و در مدلهای جدید گاهی ازولتاژهای 7/2و یا 3/3 استفاده می شود .
مشخصاً قطع هر کدام ازاین ولتاژها باعث اشکال در طبقه ای که تغذیه می کنند می شود . بنا براین بایستی به چگونگی عیب ایجاد شده
توجه نمود .
برای این منظور بعداز رفع اشکال در اولیه تغذیه، خروجی های نقاط مختلف ثانویه را چک می کنیم هرکدام از این ولتاژ ها را مطابق نقشه ارائه شده کنترل می نمائیم .
گاهی مشاهده می شود برای تثبیت بیشتر ولتاژ از رگولاتورهای معمولی ( خطی ) نیز استفاده شده است به زنرهای تثبیت کننده توجه نموده ، می دانیم در رگولاتورها از بایاس معکوس زنرها استفاده می شود بنابر این به ولتاژ نامی این گونه زنرها توجه بیشتری مبذول شود اتفاقاً ولتاژ نامی زنر هارا روی آن می نویسند بنابراین دوسر این زنرها را ولتاژگیری می کنیم بایستی به اندازه ولتاژ نامی شان افت ولتاژ داشته باشیم .
وگاهی از انواع Ic های رگولاتور استفاده می شود مثلاً Ican7805 که خروجی آن 5 ولت و Ic An7808 که خروجی آن برابر 8 ولت مباشد . می توان در این گونه موارد هم خروجی وهم ورودی این Ic هارا ولتاژ گیری نمود . که خود در عیب یابی تغذیه به ما کمک می کند . لابد نیاز به توضیح ندارد که ورودی اینگونه Ic ها بایستی چند ین ولت از خروجی شان بیشتر باشد تا بتوانند ولتاژ تثبیت شده نامی خودشان در خروجی داشته باشند .
در ثانویه بعضی از مدارات تغذ یه از رگولاتورهای Ic Lm317 استفاده می شود اینic ها پایه زمین ندارند وبوسیله یک مقاومت از خروجی به ورودی می توان آنها را فعال نمود روی این مقاومت معمولا25/1 افت ولتاژ داریم یعنی همواره خروجی 25/1 ولتاز ورودی بیشتر است .
در مدارات از این رگولاتورها بیشتر به منظور فرمان روشن ویا خاموش نمودن دستگاه ویا به عنوان یک رگولاتورهای قابل تنظیم ازآن ها استفاده می شود .
از عنصر دیگری بنام فتو کوپلر(اپتو کپلر) نیز به منظورکنترل جریان و یا فرمان استند بای ویا روشن نمودن دستگاه استفاده می -شود . که معمولاً ساختمان داخلی ساده ای مرکب از یک گیرنده وفرستنده نوری و عایق از هم دارند .
به مدار فرمان استند بای و یا فرمان روشن نیز توجه نموده نقشه را بررسی کنیم وتا معلوم شود که این فرامین از کدام پایه Ic میکرو صادر می شود . به خازنهای صافی توجه شود از نظر ظاهری باد کرده ویا نترکیده باشند و الزاماً گاهی مجبور به خارج نمودن خازن از مدار میشویم تا آنرا از نظر میزان ظرفیت کنترل نمائیم . می دانیم الکترولیت داخلی اینگونه خازنها به مرور زمان خشک شده و تغیر ظر فیت می دهند پس در تلویزیونهای قدیمی کنترل ظرفیت آنها لازم است ویا در مواقعی که ازاین خازنها به عنوان کوپلاژ استفاده می شود و داغ شده زوتر خراب می شوند در این گونه موارد بهتر است به درجه کار خازن نیز توجه شود و از خازنهای مناسب مدار استفاده شود .
نکته مهمتر در مورد خازن های الکترولیتی ( شیمیایی ) این است که گاهی می ترکند والکترولیت داخلشان که مایع و هادی می باشد روی شاسی را می پوشانند و بایستی شاسی را خوب با مواد پاک کننده وحلال ( مثلا ً تینر خشک ) شسته و پاک نمود در این موارد لازم به ذکر است تا کاملا ًشاسی را تمیز نکرده ایم تلویزیون را روشن نکنیم .
نکته بعدی این است که درتغذ یه های سوئیچ مد از دیودهای فرکانسی استفاده می شود که از نظر تست همانند دیودهای معمولی تست می شوند ولی برای یکسوسازی فرکانس بالا کاربرد دارند در صورتیکه از دیودهای معمولی استفاده شود بعلت ظرفیت خازنی زیاد مابین نیمه هادیها زود داغ می شوند و سریعاً می سوزند










روش باز کردن و تعویض کابل مانیتور

برای تعویض کابل RGB ابتدا باید درب قاب را باز کنیم. برای باز کردن درب هم پس از اینکه کامل همه ییچ ها رو باز کردید؛ با استفاده از یک پیچ گوشتی دو سو بزرگ و نوک پهن (نوکش تیز و برنده نباشه) بعد به بالای مانیتور دو طرف درزهاش رو نگاه کنید که دو تا شکاف وجود داره. حالا نوک پیچ گوشتی رو بزارید و چند ضربه دست محکم به ته پیچ گوشتی بزنید بعد خار با یک صدای تغ خودشو رها میکنه.این کارو واسه هر دو طرف که انجام دادید.درب به راحتی باز میشه. دقت کنید که از وارد نمودن ضربات متوالی پرهیز کنید تا خار نشکنه. آرام و سنگین ضربه وارد کنه که اگر قلقش و جهش گرفتن پیچ گوشتی دستتون بیاد خیلی راحت باز میشه. بعد از باز شدن مانیتور کابل به وسیله ی دو سوکت که یکی هفت عدد سیم و دیگری شش تا سیم بهش وصل بودبه مانیتور متصل بود.اون سوکت هفت سیمی (خاکستری-نارنجی-مشکی-زرد-سفید-مشکی-بنفش) که سیم هاش نسبت به سوکت دیگری نازک تر بود روی برد مانیتور و سوکت دیگر (مشکی - آبی - مشکی- قرمز- مشکی - سبز) به قسمت پشت مانیتور متصل می شود.

سه رنگ RGB (قرمز،آبی،سبز) به اضافه ی سه تا GND-R،GND-G،GND-B به پشت لامپ تصویر آیسی پروسسور متصل است. سوکت D-SUB دارای 15 پین هست که هر کدوم از پین ها در تمامی کابل ها یکی هست (به دلیل همخوانی با استاندارد پورت خروجی کارت گرافیک) ؛اما لزوما رنگ سیم ها یکی نیست.همچنین بسته به تولید کننده برد مانیتور ممکنه برخی پین ها غیر فعال باشد در هر صورت با علم به وظیفه هر پین تعویش کابل ساده میشود.

حال اگر که کابل مخصوص مانیتور را گیر نیاوردیم باید یک کابل معمولی تهیه و لاین های مربوطه رو جدا کنید و به جای استفاده از سوکت، مستقیم روی PCB لحیم کنید. برای تشخیص اینکه کدام سیم باید کجا لحیم شود باید با اهم متر تک تک پین ها رو از سر پورت کابل vga تا جایی که روی برد مانیتور قرار گرفته شناسایی و ثبت کنیم. سپس با کابل جدید هم باید همین کار را انجام دهیم ، بطور مثال باید ببینیم که پین شماره یک متصل به کدام کابل می باشد و تا آخر تک تک رشته سیم ها را منطبق و لحیم کنیم.

باز کردن قفل منو (OSD unlocked) در مانیتور AOC مدل های V22,V19

در حالت خاموش کلید چپ و پاور را نگه داشته و به محض روشن شدن کلیدها رها کنید .

مناظر زیبا آلمان

مناظر دیدنی شهر نیویورک

l’Hexagone) را داده‌اند.

بر اساس مساحت، فرانسه بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا بشمار می‌آید. جمعیت فرانسه در حال عبور از مرز ۶۷ میلیون نفر است که با این رقم، فرانسه در رتبه دومین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.

زبان

اکثر مردم فرانسه به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و اکثر تابلوهای راهنمایی و رانندگی به زبان فرانسوی نوشته شده‌اند. قشر جوان در این کشور انگلیسی را در حد متوسط می‌توانند صحبت نمایند. زبان‌های محلی متعددی در فرانسه وجود دارند که بعضی از آن‌ها همچون زبان برتون و زبان آلزاسی با زبان رسمی فرانسوی تفاوت بسیار دارند. بعضی زبان‌های نواحی، همانند خود زبان فرانسوی، ریشهٔ رومی دارند از جمله زبان اکسیتان. زبان باسک به گونه کامل با فرانسوی تفاوت دارد و ریشه در هیچ زبان دیگری در جهان ندارد. گویشوران این زبان در مناطق جنوب غربی فرانسه تا شمال اسپانیا زندگی می‌کنند.
تاریخ
بر اساس قدیمی‌ترین مدارک بدست آمده، انسان‌هایی در منطقه‌ای که امروزه تحت عنوان کشور فرانسه شناخته می‌شود در حدود ۱٫۸ میلیون سال گذشته می‌زیسته‌اند. این انسان‌ها در مواجهه با عوامل مختلف آب‌وهوایی شروع به زندگی عشایری و شکارچی-گردآورنده کرده‌اند. فرانسه دارای غارهای زیادی چون لاسکو است که قدرمت آثار شکل گرفته روی آن به دوران پارینه‌سنگی می‌رسد. بعد از پایان آخرین عصر یخبندان (حدود ۱۰٫۰۰۰ سال پیش از میلاد)، هوای این منطقه رو به عادی شدن گذشت و حدود ۷٫۰۰۰ سال پیش از میلاد، این منطقه از اروپای غربی وارد دوران نوسنگی شد. سپس شاهد رشد و شکوفایی در عرصه‌های جمعیتی و کشاورزی هستیم که این اتفاق در میانه هزاره چهارم و سوم اتفاق افتاد. نیاکان بخشی از فرانسوی‌ها گُل‌ها (Gaulois) بودند و تبار سلتی داشتند. اینان تا زمان ژولیوس سزار فرمانروای قدرتمند روم فرانروایی بومی خود را داشتند تا سرانجام به دست سزار سرنگون شدند و کشورشان بخشی از امپراتوری روم شد.
فرهنگ
فرهنگ فرانسه و مردمان فرانسوی‌زبان فرهنگ رایج در میان مردم فرانسه است که در گذر زمان توسط عواملی چون جغرافیا و رویدادهای تاریخی و گروه‌های داخلی و خارجی در این کشور شکل گرفته است. فرانسه، و به ویژه پاریس، از قرن هفدهم میلادی نقش مهمی در فرهنگ و ادب و هنرهای تزئینی در اروپا پیدا کرد و تاثیرات آن در قرن نوزدهم در سراسر جهان هویدا بود. از پایان قرن نوزدهم به این سو همچنین، فرانسه نقش مهمی در هنرهایی چون فیلم‌سازی و مد و آشپزی ایفا کرد.

غنای فرهنگ فرانسه برآمده از تنوع آن، بازتاب فرهنگ بخش‌های گوناگون فرانسه بودنش، تاثیراتش بر دیگر ملت‌ها، پایداری آن در میان گروه‌های قومی و سیاسی است و به آن امکان این را داده که در طول زمان بسیار به رشد بپردازد.
آب و هوا
قسمت‌های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب‌وهوای معتدل است. قسمت‌های جنوبی نیز آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارند. قسمت‌های شرقی فرانسه دارای اقلیم اقیانوسی است که یعنی این مناطق دارای میزان بارش برف و باران بالا داشته و زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی گرم را تجربه می‌کنند. در سایر مناطق نیز معمولاً تابستان‌هایی گرم و گاهی طوفانی و زمستان‌هایی سرد دارند.
حکومت
قانون اساسی فرانسه بر اساس رفراندومی در ۴ اکتبر ۱۹۵۸ به رسمیت رسیده است. این قانون تاکید بر ایجاد کشوری سکولار و دموکرات دارد که حق حاکمیت را در آن مردم ایجاد می‌کنند. اعلامیه حقوق انسان و شهروند که در انقلاب فرانسه ایجاد شد و در نوع خود، یکی از اولین اسناد در این زمینه بشمار می‌آید، بنوعی بیانگر عقاید این کشور است.











 برای تماشای این ویدئو در  یوتیوب روی لینکهای زیر کلیک نمایید.

ویدئوی کشورفرانسه در یوتیوب

کلمات کلیدی ما مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به استرالیا می باشد.

مهاجرت به آلمان مهاجرت به کانادا مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئیس
ایفانت
0 نظر