آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

قشنگترین چشمه های جهان کدامند؟

زیباترین آبشارهای کره خاکی کجایند؟

 هیچ عارضه‌ای درطبیعت به قدر چشمه های محدودکننده و دلفریب وجودندارد. خروشی طوفان گونه از خوردن جریان‌های سریع آبی که از طولی زیادی به سمت پایین سقوط کرده و در مسیر حرکت دیوارهای پرتگاه‌های خطرناک را پوشش می دهد.آنچه که دربقیه ی می‌خوانیم گلچینی از چند آبشار دیدنیدنیا است که به دلیل برخورداری از ظاهر و نمایی زیبا، همه ساله میزبان جمع کثیری از گردشگران هستند.

 

آبشار یوسمیت، کالیفرنیا

ارتفاع این آبشار سه دهنه از قله تا انتها،‌دو هزار و 425 فوت است. این آبشار به خودی خود دلفریب و اغواکننده است. اما این صخره‌های گرانیتی و درخت‌های عظیم‌الجثه سکویا هستند که اطراف آن را محاصره کرده و آبشار را به یکی از برجسته‌ترین مناظر طبیعی آمریکا تبدیل کرده‌اند. دره یوسمیت که این آبشار در آن جاری است. از هر سو دارای نمای مناسب برای تماشای کامل آبشار است. علاوه بر آن تجهیزات خدماتی رایگانی همچون اتوبوس‌های تندرو در محل مستقر شده‌اند که در عرض 20 دقیقه تمامی مناطق دره یوسمیت و آبشار آن را به بازدید‌کنندگان نشان می‌دهند.

 

 

زیباترین آبشارهای جهان کدامند؟

 

 

 

آبشار ویکتوریا، زیمباوه و زامبیا

آبشار ویکتوریا با ارتفاعی نزدیک به یک مایل که تقریباً دو برابر آبشار نیاگارا می‌باشد از توده عظیم جریان آبی برخوردار است که در هنگام برخورد به دریاچه یا استخر زیرین آبشار آنچنان پراکنده می‌شوند که در روزهای معمولی حتی تا فاصله 30 مایلی نیز قابل رویت هستند.

 

از دیگر دیدنی‌های نهفته در اطراف آبشار جمعیت حیات‌وحش آن بوده و در اغلب مواقع می‌توان حیواناتی همچون بابون، فیل و اسب‌های آبی را در اطراف آن مشاهده کرد.

 

دو روش برای بازدید از این آبشار وجود دارد که اولین آن سفری آبی از رودخانه زامبزی بوده که به ویکتوریا منتهی می‌شود و راه دوم نیز چرخ‌زدن در آسمان آبشار با هلیکوپتر و مشاهده کرگدن‌هایی است که برای آب‌تنی خود را به بستر دریاچه ویکتوریا می‌رسانند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.